Δεν ξέρω αν είστε έτοιμοι γι’αυτό, αλλά έφτασε η στιγμή που ο Τζορτζ Λούκας αποκάλυψε τον λόγο για τον οποίο ο Yoda μιλάει ανάποδα.
Εμφανιζόμενος στην επετειακή προβολή της ταινίας «The Empire Strikes Back» για τα 45 χρόνια από την έναρξη του Φεστιβάλ Κλασικού Κινηματογράφου TCM 2025, ο Λούκας μίλησε για την γνωριμία του με τον μακροχρόνιο φίλο και συνεργάτη του Φράνσις Φορντ Κόπολα, τις πρώτες του εμπειρίες με το σύστημα των στούντιο και την πορεία του από το «American Graffiti» στο blockbuster «Star Wars» που άλλαξε τη βιομηχανία.
Η καριέρα του Λούκας έχει αναμφίβολα καταγραφεί διεξοδικά: έχουν γραφτεί τουλάχιστον οκτώ βιβλία γι’ αυτόν, καθώς και μια χούφτα ντοκιμαντέρ και μη μυθοπλαστικές σειρές. Ωστόσο, μέχρι σήμερα κανείς δεν είχε ιδέα τι σκεφτόταν όταν «έβαλε» την κομβική φιγούρα του Yoda να μιλάει με ένα συντακτικό αρκετά μακριά από το ορθό.
Γιατί λοιπόν ο Yoda μιλάει ανάποδα;
«Επειδή αν μιλάς κανονικά αγγλικά, ο κόσμος δεν θα σε ακούσει τόσο πολύ», είπε ο Λούκας. «Αλλά αν έχει προφορά ή αν είναι πραγματικά δύσκολο να καταλάβεις τι λέει, εστιάζουν σε αυτό που λέει», εξήγησε ο Τζορτζ Λούκας.
«Ήταν ουσιαστικά ο φιλόσοφος της ταινίας», συνέχισε ο Λούκας. «Έπρεπε να βρω έναν τρόπο να κάνω τους ανθρώπους να τον ακούσουν πραγματικά – ειδικά τα 12χρονα παιδιά», δήλωσε ο Τζορτζ Λούκας.
Οι δυσκολίες που αντιμετώπισε
Αν και κατά τα άλλα η συνομιλία δεν περιείχε πολλές λεπτομέρειες σχετικά με την παραγωγή του «The Empire Strikes Back», ο Λούκας ανέφερε την έλλειψη υποστήριξης του στούντιο για τον «Πόλεμο των Άστρων», αρχικά διστάζοντας να συμφωνήσει με το υπόμνημα συμφωνίας που συνέταξε. «Είπα: ‘Θα το κάνω για 50.000 δολάρια, για να γράψω, να σκηνοθετήσω και να κάνω την παραγωγή… Αλλά θέλω τις συνέχειες’. Και ήθελα τα δικαιώματα, γιατί θα κάνω αυτές τις ταινίες, ό,τι κι αν συμβεί σε αυτή».
Είπε ότι πρόσθεσε έναν ακόμη όρο στο συμβόλαιό του που θα άλλαζε και πάλι τη ζωή του, τόσο για τον ίδιο όσο και για τη βιομηχανία του θεάματος στο σύνολό της. «Είπα, ‘εκτός από αυτό, θα ήθελα να έχω άδεια χρήσης’. Μου είπαν, ‘Τι είναι η αδειοδότηση;’». Χωρίς να εντυπωσιαστεί από την ταινία και χρωματισμένο από την ιστορία του κινηματογραφικού merchandising μέχρι τότε, το στούντιο συνθηκολόγησε με τις απαιτήσεις του. «Μίλησαν μεταξύ τους και είπαν: ‘Δεν πρόκειται να μπορέσει ποτέ να το κάνει αυτό. Τους παίρνει ένα δισεκατομμύριο δολάρια και ένα χρόνο για να φτιάξουν ένα παιχνίδι ή να κάνουν οτιδήποτε. Δεν υπάρχουν καθόλου χρήματα σε αυτό».
Απογοητευμένος από την προώθηση της ταινίας από τη Fox, ο Lucas είπε ότι οργάνωσε μια καμπάνια, προβλέποντας ένα μέλλον όπου πολλές γενιές κινηματογραφόφιλων αποδεικνύουν από πρώτο χέρι την υποστήριξή τους στις ταινίες και τα franchise που αγαπούν.
«Έβαλα τα παιδιά να περπατούν στη Disneyland και στα Comic Cons και όλα αυτά τα πράγματα για να διαφημίσουν την ταινία», είπε. «Και γι’ αυτό η Fox σοκαρίστηκε τόσο πολύ όταν την πρώτη μέρα οι ουρές ήταν γύρω από το τετράγωνο».
*Από την Ευγενία Κοτρώτσιου