Για όσους είναι 45 ετών και πάνω, δεν αποτελεί ένα φιλμ που απλά έχουν δει, αλλά μια ταινία σταθμός. Το «Breakfast Club» είναι μια από τις κορυφαίες teen movies της δεκαετίας του ’80, που όμως στο πέρασμα των χρόνων κατάφερε να ξεπεράσει την εποχή του και να θεωρηθεί κλασσική και για τις γενιές που ακολούθησαν.

Αυτή η παρέα των πέντε -τόσο διαφορετικών μεταξύ τους- λυκειόπαιδων που συναντιούνται στο σχολείο σε μια σαββατιάτικη τιμωρία, έμελλε να γράψει τη δική της ιστορία στις μεγάλες οθόνες, η σκηνή με τον χορό να γίνει «viral» (έστω κι αν δεν υπήρχε τότε αυτή η έννοια, ούτε τα social media) και μας γνώρισε μια νέα γενιά ηθοποιών – τους Μόλι Ρίνγκγουολντ, Άλι Σίντι, Τζουντ Νέλσον, Άντονι Μάικλ Χολ και Εμίλιο Εστεβέζ.

Και το βράδυ του Σαββάτου, στο πλαίσιο του Comic & Entertainment Expo στο Σικάγο, η παρέα επανενώθηκε για να γιορτάσει τα 40 χρόνια ζωής του «Breakfast Club» στην πόλη που γυρίστηκε. Μάλιστα, αυτή ήταν η πρώτη φορά που όλο το βασικό καστ βρέθηκε ξανά μαζί.

View this post on Instagram

A post shared by Peter Zachari (@peterzachari)

Για την ακρίβεια ήταν η πρώτη φορά που ο Εμίλιο Εστεβέζ βρέθηκε σε μια επανένωση των συντελεστών της ταινίας. «Δεν έχω πάει σε κανένα σχολικό reunion, ωστόσο αυτό ένιωθα ότι ήταν κάτι που έπρεπε να κάνω» είπε ο 62χρονος ηθοποιός.

«Αυτή η επανένωση είναι ξεχωριστή. Γίνεται στο Σικάγο, που γυρίστηκε το φιλμ, είναι τα 40 χρόνια και λατρεύω που είμαι μαζί με αυτά τα παιδιά εδώ» τόνισε ο Εμίλιο Εστεβέζ και συμπλήρωσε: «Είναι μια ταινία που αφορά και άγγιξε όλες τις γενιές. Ήμασταν τυχεροί που βρεθήκαμε στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή».

Παρά τα καλά του λόγια, ο γνωστός ηθοποιός δεν γλίτωσε το δούλεμα επειδή τιις προηγούμενες φορές είχε σνομπάρει τα reunion. «Επιτέλους, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούμε τη φωτογραφία του για να φαίνεται κι αυτός στα reunion. Είμαι πολύ συγκινημένη που είμαστε ξανά όλοι μαζί» είπε η Μόλι Ρίνγκγουολντ.

Και φυσικά, όλοι οι συντελεστές, είχαν να πουν έναν καλό λόγο για τον Τζον Χιουζ, τον άνθρωπο που έγραψε και σκηνοθέτησε το «Breakfast Club» – και τη δεκαετία του ’80 ήταν υπεύθυνος για μερικές από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες, όπως τα φιλμ «Pretty in Pink» και «Ferris Bueller’s Day Off».

«Του αρέσαμε ως τύποι και τότε δεν ήξερα πόσο σπάνιο και ξεχωριστό ήταν αυτό: να αρέσουν οι ηθοποιοί σε έναν σκηνοθέτη. Ήταν από τους ανθρώπους που μπορούσαν να δημιουργήσουν έναν νέο χαρακτήρα, χωρίς να τον κάνει να φαίνεται «λίγος»» είπε ο Τζουντ Νέλσον.

Ενώ ο Άντονι Μάικλ Χολ θυμήθηκε την οντισιόν για τον ρόλο του. «Δεν υπήρχε σενάριο, δεν μου έδωσε τίποτα για να διαβάσω. Απλά μου εξήγησε πως φανταζόταν τον χαρακτήρα και μετά άρχισε να με ρωτάει πώς μου φαίνεται και ποια είναι η γνώμη μου».

Το «Breakfast Club» κόστισε τον Χιουζ ένα εκατομμύριο δολάρια, όμως τα έσοδά του ξεπέρασαν τα 50 εκατ. δολάρια. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, ήταν ότι κατάφερε το φιλμ να κρατήσει τη φρεσκάδα του στο πέρασμα των χρόνων, κερδίζοντας τον τίτλο του κλασικού.

Από τον Φροίξο Φυντανίδη