Βγαίνεις ραντεβού με κάποιον που σου αρέσει. Όλα κυλούν ομαλά, σε ελκύει εμφανισιακά, γελάς με τα αστεία του, αλλά ξαφνικά βλέπεις πώς δαγκώνει το κουτάλι καθώς τρώει τη σούπα του και… μπαμ! Κάτι μέσα σου αλλάζει και δεν μπορείς να τον δεις ερωτικά. Αυτό είναι το λεγόμενο «ick».

Το «ick» είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται κυρίως χιουμοριστικά στα social media για να περιγράψει μια ξαφνική αποστροφή που νιώθεις για κάποιον—συνήθως χωρίς προφανή λόγο.

Τα βίντεο TikTok με την ετικέτα #theick έχουν πάνω από ένα δισεκατομμύριο προβολές. Οι χρήστες λατρεύουν να μοιράζονται τα μικροσκοπικά, συχνά γελοία πράγματα που «σκοτώνουν» το ρομαντισμό. Το «ick» προστέθηκε και στο λεξικό του Cambridge, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα φαινόμενο σχέσεων που μπορεί να είναι δύσκολο να κατανοηθεί.

Γιατί κάποιες ασήμαντες συμπεριφορές προκαλούν τόσο έντονη αηδία; Και γιατί ορισμένοι άνθρωποι παθαίνουν το «ick» πιο συχνά από άλλους; Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Azusa Pacific University εξέτασαν πρόσφατα αυτά τα ερωτήματα και παρατήρησαν ότι έχει να κάνει με την προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου.

Σύμφωνα με τη μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Personality and Individual Differences, οι άνθρωποι που αηδιάζουν εύκολα με τα πράγματα γενικά (high disgust sensitivity) ήταν πιο πιθανό να αποστρέφονται τις μικρές ιδιορρυθμίες του συνοδού τους.

Οι ναρκισσιστές ανέφεραν ότι ένιωθαν επιλεκτικά την αηδία. Δεν τη βίωναν συχνότερα από τους άλλους, αλλά όταν κάτι δεν πληρούσε τα κριτήριά τους, η αντίδρασή τους ήταν έντονη. Ουσιαστικά είχαν ένα αυστηρότερο φίλτρο για τους πιθανούς συντρόφους.

Οι τελειομανείς είχαν και πιο εύκολα και πιο συχνά το «ick». αφού δεν θα επέτρεπαν στον εαυτό τους να εμπλακούν σε μια σχέση που δε θα ανταποκρινόταν στα δικά τους μη-ρεαλιστικά standards.

Μπορείς να… κολλήσεις το «ick» κι από μηνύματα

«Ζαχαροπλάστης ήταν ο πατέρας σου;» – Τέτοιες ατάκες γνωστές και ως «pick up lines» δεν είναι τελικά και ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε την κουβέντα με άτομα που ταιριάξατε σε dating apps, σύμφωνα με τελευταία δημοσκόπηση σε 2.000 singles που διεξήχθη από εφαρμογή γνωριμιών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το διαδικτυακό φλερτ φαίνεται να έχει κουράσει τους ερωτηθέντες, οι οποίοι σημειώνουν ότι χάνουν το ενδιαφέρον τους όταν λαμβάνουν τα παρακάτω μηνύματα:

1. Στείλε φωτογραφίες – 45%

2. Emoji μελιτζάνα – 44%

3. Γεια σου κούκλε/α, ποιος είναι ο αριθμός σου; – 40%

4. Σου αρέσουν τα κακά αγόρια/κορίτσια; – 38%

5. Χωρίς εμένα; (Όταν λες ότι πας να κάνεις ένα ντους) – 38%

6. Είσαι τόσο HAWT – 34%

7. Είσαι τόσο σέξι – 34%

8. Phwoarr (ή άλλα παρόμοια επιφωνήματα) – 34%

9. Πόνεσε όταν έπεσες από τον ουρανό; – 34%

10. Νομίζω ότι το Spotify μου έχει χαλάσει. Δεν είσαι στη λίστα με τα πιο καυτά singles – 34%

11. Τι φοράς; – 33%

12. Ο/η φίλος/η σου έχει IG; – 32%

13. DTF; – 30%

14. Φαντάσου πώς θα μοιάζουν τα παιδιά μας – 29%

15. Heyyyyyyyy – 28%

16. Έχω σοβαρά προβλήματα συνεξάρτησης – 28%

17. Γιατί είσαι μόνος/η; – 27%

18. Πες μου γιατί πρέπει να βγω ραντεβού μαζί σου; – 24%

19. Κοιμάσαι; – 24%

20. Καλημέρα όμορφε/η – 24%

21. Σπίτι σου ή σπίτι μου; – 23%

22. Wassup; – 23%

23. Από κάπου σε ξέρω – 23%

24. Μπορώ να σε προσθέσω στο Insta/Snapchat; – 22%

25. Θα μπορούσα να χαθώ στα μάτια σου – 20%

26. Wyd; – 19%

27. Είσαι o άνδρας/ η γυναίκα των ονείρων μου – 19%

28. Ευχαριστώ που δεν έκανες swipe αριστερά – 18%

29. Emoji φωτιά – 16%

30. Emoji χορεύτρια – 16%

Το 56% των συμμετεχόντων θεωρεί την ανταλλαγή μηνυμάτων σκληρή δουλειά, ενώ το 40% δήλωσε ότι την βαριέται.

Τα τρία τέταρτα (76%) των ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι έχει ξενερώσει με κάποιον που έστελνε πολλά μηνύματα, ενώ το 63% ευχόταν να μπορούσε να παραλείψει την ηλεκτρονική επικοινωνία και να συναντηθεί από κοντά αμέσως με το άλλο άτομο.