Μια ανάλυση αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) που αναφέρονται σε τρόφιμα και ροφήματα αποκαλύπτει ότι το γρήγορο φαγητό και τα ανθυγιεινά ροφήματα είναι τα πιο συνηθισμένα, με εκατομμύρια αναρτήσεις να φτάνουν σε δισεκατομμύρια χρήστες κατά τη διάρκεια ενός έτους.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης PLOS Digital Health, υπογραμμίζει τον τεράστιο όγκο του περιεχομένου που, όπως επισημαίνουν οι ερευνητες, κανονικοποιεί την ανθυγιεινή διατροφή, υποστηρίζοντας ότι απαιτούνται στρατηγικές για την προστασία των νέων στο ψηφιακό περιβάλλον τροφίμων.

Η παχυσαρκία αποτελεί πρόκληση για την υγεία σε όλο τον κόσμο και τα περιβάλλοντα τροφίμων, συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού χώρου, μπορεί να επηρεάζουν τις διατροφικές μας επιλογές.

Υπό αυτό το πρίσμα, ερευνητές από το University of Ottawa στον Καναδά διερεύνησαν τη συχνότητα και την εμβέλεια των αναρτήσεων που δημιουργούνται από χρήστες στα social media στον Καναδά το 2020.

Εντόπισαν τις 40 πιο δημοφιλείς μάρκες τροφίμων στον Καναδά και αναζήτησαν τις αναφορές τους στο Twitter, το Reddit, το Tumblr και το YouTube από γενικούς χρήστες των ιστότοπων. Κατά τη διάρκεια του 2020, οι μάρκες τροφίμων αναφέρθηκαν 16.851.990 φορές, προσεγγίζοντας κατ’ εκτίμηση 42.244.995.156 χρήστες.

“Γεμάτα” ανθυγιεινά φαγητά τα social media

Οι κατηγορίες τροφίμων με τις περισσότερες αναρτήσεις και την μεγαλύτερη εμβέλεια περιελάμβαναν το γρήγορο φαγητό με 60,5% των αναρτήσεων και 58,1% της συνολικής εμβέλειας και τα ανθυγιεινά ροφήματα με 29,3% των αναρτήσεων και 37,9% της συνολικής εμβέλειας.

Περισσότεροι άνδρες αναφέρθηκαν και προσεγγίστηκαν από τις εν λόγω αναρτήσεις σε σύγκριση με τις γυναίκες.

Παρόλο που οι ερευνητές δεν διαχώρισαν τους χρήστες βάσει ηλικίας, παλαιότερα στοιχεία έχουν δείξει ότι οι νεότεροι χρησιμοποιούν έντονα τα social media και έχουν επιδείξει υψηλά ποσοστά έκθεσης σε αυτούς τους τύπους περιεχομένου.

Για αυτό και υποστηρίζουν ότι δεδομένης της δημοτικότητας της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των νέων, την ανάγκη για στρατηγικές προστασίας αυτής της ευάλωτης ομάδας στο ψηφιακό περιβάλλον τροφίμων.