Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πλέον ότι το πλαστικό έχει καταστροφικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Σύμφωνα με τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Plastic Oceans, είμαστε «εθισμένοι» στο πλαστικό: παράγουμε περισσότερους από 380 εκατομμύρια τόνους κάθε χρόνο, με το 50% εξ αυτών μάλιστα να αντιστοιχεί σε αντικείμενα μιας χρήσης, τα οποία χρησιμοποιούμε για λίγη ώρα μόνο ενώ εκείνα συνεχίζουν να μένουν στον πλανήτη μας για εκατοντάδες χρόνια.

Υπολογίζεται πως περισσότεροι από 10 εκατομμύρια τόνοι πλαστικού καταλήγουν στους ωκεανούς μας ετησίως και πως 1 εκατομμύριο θαλάσσια όντα σκοτώνονται κάθε χρόνο εξαιτίας αυτών των αποβλήτων.

Δυστυχώς, είναι κοινό μυστικό ότι η βιομηχανία της ομορφιάς έχει παίξει και εκείνη το ρόλο της σε αυτό το πρόβλημα – σύμφωνα με το Zero Waste Europe, η παγκόσμια beauty industry παράγει πάνω από 120 δισεκατομμύρια συσκευασίες το χρόνο, από τις οποίες το 70%, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Κονέκτικατ, καταλήγει στις χωματερές.

Τα καλά νέα

Ένας δυνατός άνεμος αλλαγής πνέει στο χώρο της ομορφιάς, με τους καταναλωτές να βάζουν πλέον ψηλά στη λίστα με τις απαραίτητες προδιαγραφές των προϊόντων που σκοπεύουν να αγοράσουν και τη στάση των brands απέναντι στο περιβάλλον.

Έρευνα καταναλωτών της PowerReviews έδειξε πως 86% των καταναλωτών της Gen Z και το 80% των Millennials θεωρούν τη βιωσιμότητα σημαντικό παράγοντα στα προϊόντα ομορφιάς που προτίθενται να αγοράσουν.

Με τα δεδομένα γύρω από την κατάσταση του πλανήτη και την κλιματική αλλαγή να είναι σοκαριστικά, αλλά και τους καταναλωτές να περιμένουν από τα αγαπημένα τους beauty brands να συμβάλουν σε ένα πράσινο μέλλον, βλέπουμε πως τα πρώτα σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση γίνονται ήδη.

Αν και οι refillable συσκευασίες δεν είναι κάτι καινούριο στην ομορφιά, όλο και περισσότερα brands μειώνουν το πλαστικό που χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων και με refillable συσκευασίες. Ειδικά στον πλανήτη των αρωμάτων, τα refills «προσγειώνονται», το ένα μετά το άλλο, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αλλαγής της φιλοσοφίας των μεγάλων οίκων σε σχέση με τη βιωσιμότητα τόσο των συσκευασιών όσο και των πρώτων υλών που αξιοποιούν για τις δημιουργίες τους.

Σίγουρα έχουμε πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουμε μέχρι να καταφέρουμε να «φρενάρουμε» αυτή την τρελή κούρσα του πλανήτη.

Όμως μικρές ή μεγαλύτερες αλλαγές στην καθημερινότητά μας –ακόμα και στα προϊόντα ομορφιάς που χρησιμοποιούμε– βάζουν ένα πολύτιμο λιθαράκι για ένα βιώσιμο μέλλον.