«Τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;» – αυτή είναι μια από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που κάνουν οι ενήλικες στα παιδιά.

Αν και η παιδική ηλικία υποτίθεται ότι είναι διασκεδαστική, τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και να αποφασίσουν κάποια πολύ σημαντικά θέματα σχετικά με το μέλλον τους.

Μάλιστα, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Personality and Social Psychology, τα παιδιά που θέτουν μεγάλους στόχους όσον αφορά τη μόρφωσή τους προετοιμάζουν τον εαυτό τους για μελλοντική επιτυχία.

Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Χιούστον παρατήρησαν ότι οι έφηβοι που είχαν θέσει υψηλούς εκπαιδευτικούς στόχους έτειναν να έχουν μεγαλύτερο μορφωτικό επίπεδο, εισόδημα, επαγγελματικό κύρος, πολυπλοκότητα εργασίας και δημιουργικότητα μετά από 12 χρόνια.

Ποτέ δεν είναι αργά για νέα όνειρα

Επιπλέον, η ερευνητική ομάδα σημείωσε ότι καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, οι στόχοι τους αρχίζουν, φυσικά, να αλλάζουν.

«Με την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι αλλαγές στους στόχους ζωής σχετίζονται με τα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά αποτελέσματα (πάνω και πέρα από τα επίπεδα της εφηβείας), δείχνουμε πώς οι εσωτερικές των ατόμων μπορούν, επίσης, να προβλέψουν την επιθυμητή εκπαιδευτική και επαγγελματική επιτυχία», αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης.

Η εκπαίδευση είναι επένδυση και για την υγεία

Kάθε έτος που περνάμε στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο αυξάνει το προσδόκιμο ζωής μας, δείχνει προηγούμενη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό The Lancet Public Health. Αντίθετα, το να μην λαμβάνει κανείς εκπαίδευση, φαίνεται να είναι τόσο κακό για την υγεία του, όσο το να πίνει πέντε ή περισσότερα ποτήρια αλκοολούχων ροφημάτων την ημέρα ή να καπνίζει δέκα τσιγάρα την ημέρα για δέκα χρόνια.

Συγκεκριμένα, αναλύοντας στοιχεία από 59 χώρες, οι ερευνητές του Νορβηγικού Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας (NTNU) και του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον στο Σιάτλ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο κίνδυνος θνησιμότητας ενός ενήλικα μειώνεται κατά 2% για κάθε έτος πλήρους φοίτησης στην εκπαίδευση, ανεξάρτητα από το φύλο και την κοινωνική του τάξη.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι ολοκλήρωσαν έξι χρόνια φοίτησης στο δημοτικό είχαν κατά μέσο όρο 13% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου.

Μετά την αποφοίτηση από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο κίνδυνος θανάτου μειωνόταν κατά σχεδόν 25%, ενώ 18 χρόνια εκπαίδευσης μείωναν τον κίνδυνο κατά 34%.

Τα οφέλη της εκπαίδευσης είναι μεγαλύτερα για τους νέους, αλλά και οι μεγαλύτερες ηλικίες άνω των 50 ή άνω των 70 ετών εξακολουθούν να επωφελούνται από τις προστατευτικές επιδράσεις της εκπαίδευσης.