Είναι αναμφίβολα διασκεδαστικό να κρατάμε επαφές με τους φίλους μας όπου κι αν βρίσκονται μέσω των social media, αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν ότι πρέπει να προσέχουμε τις πληροφορίες που μοιραζόμαστε στο διαδίκτυο – με γνωστούς και άγνωστους.
5 πράγματα που δεν πρέπει να ανεβάζετε στα social media
1. Τα γενέθλιά σας
Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου χρησιμοποιούν συχνά τα γενέθλια για να μαντέψουν κωδικούς πρόσβασης, να απαντήσουν σε ερωτήσεις ασφαλείας και να σας υποδυθούν ή να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς σας.
2. Τη νυχτερινή σας ζωή
Η δημοσίευση πολλών πληροφοριών σχετικά με τις συνήθειες διασκέδασής σας μπορεί να σας στερήσει μελλοντικές ευκαιρίες για εργασία, καθώς οι εργοδότες συχνά ελέγχουν τα προφίλ των υποψηφίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
3. Την τοποθεσία σας
Το να δηλώνετε την ακριβή τοποθεσία σας σε πραγματικό χρόνο, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλειά σας, καθώς κακόβουλα άτομα μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να εντοπίσουν τις κινήσεις σας.
4. Τα εισιτήριά σας
Μην ανεβάζετε φωτογραφίες ή λεπτομέρειες σχετικά με τα εισιτήρια για εκδηλώσεις ή τα ταξιδιωτικά σας σχέδια σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτό μπορεί επίσης να θέσει σε κίνδυνο τα οικονομικά σας και την προσωπική σας ασφάλεια.
5. Τη σχέση σας
Αν και μπορεί να φαίνεται ακίνδυνο να ενημερώνετε την προσωπική σας κατάσταση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το να μοιράζεστε λεπτομέρειες για τις σχέσεις και τους χωρισμούς σας μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητες προσεγγίσεις ή ερωτήσεις από φίλους, συναδέλφους στη δουλειά ή ακόμη και κακόβουλους αγνώστους.
Οι αναρτήσεις σας μπορεί να δίνουν λάθος εντύπωση για το άτομό σας
Οι αναρτήσεις στα social media (μέσα κοινωνικής δικτύωσης) μπορεί να μην δημιουργούν την εντύπωση που πιστεύετε, αποκαλύπτει νέα επιστημονική μελέτη.
Ερευνητές στη Νέα Υόρκη ανακάλυψαν ότι οι ενημερώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως οι καταστάσεις στο Facebook, συχνά στερούνται πλαισίου και φαίνονται μεμονωμένες, οδηγώντας σε εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με το άτομο που τις δημοσιεύει.
Οι συγγραφείς της μελέτης διαπίστωσαν ότι τα άτομα που παρατηρούσαν την δραστηριότητα στα social media θεωρούν τους χρήστες πιο ανοιχτούς, με χαμηλότερη αυτοεκτίμηση και ότι εξαρτώνται λιγότερο από άλλους, συγκριτικά με το τι πιστεύουν οι ίδιοι οι χρήστες για τον εαυτό τους.
«Μπορούν οι άνθρωποι να σχηματίσουν ακριβείς εντυπώσεις για εμάς από τις αναρτήσεις μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;» αναρωτιούνται οι ερευνητές. «Η μελέτη μας διαπιστώνει ότι υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες βλέπουν τους χρήστες του Facebook βάσει των ενημερώσεων κατάστασής τους και του τρόπου με τον οποίο βλέπουν οι χρήστες τους εαυτούς τους» απαντούν.
Πώς θα δημιουργήσετε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης
- Βάλτε μία πολύ απλή φράση στο μυαλό σας, κάτι που συμβαίνει καθημερινά και το γνωρίζετε μόνο εμείς. Όπως, για παράδειγμα, ότι ξυπνάτε κάθε μέρα στις 08:00 το πρωί. Μεταφράστε τη φράση στα Αγγλικά διότι τα passwords θέλουν λατινικούς χαρακτήρες, δηλαδή, «I wake up every morning at 08:00». Παίρνοντας τα αρχικά των λέξεων της παραπάνω φράσης και τους αριθμούς, προκύπτει το εξής: «iwuema0800».
- Ιδανικά, χρησιμοποιήστε μια μεγαλύτερη φράση με περισσότερα γράμματα (τουλάχιστον 20), μικρά και κεφαλαία, αριθμούς και ειδικά σύμβολα.
- Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε πληροφορίες όπως γενέθλια, ονόματα ή κοινές λέξεις.
- Μην χρησιμοποιείτε τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για περισσότερους από έναν ιστότοπους.
- Όπου αυτό είναι εφικτό, αντί για passwords, χρησιμοποιείστε pass keys, π.χ. δακτυλικό αποτύπωμα, σάρωση προσώπου, έλεγχο ταυτότητας μέσω SMS ή email.