Εκτάκτως το Σάββατο το «ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»
παρουσιάζει αποκλειστικά για τους αναγνώστες του:
ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΩΜΙΚΟΙ
Με την υπογραφή του Μάκη Δελαπόρτα.
Αυτή την εβδομάδα:
ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Θύμιζε κάτι από Φρεντ Αστέρ και Μπάστερ Κήτον, που ήταν τα κινηματογραφικά του ινδάλματα. Ωστόσο ο ίδιος έλεγε, πως ούτε χόρευε καλά, ούτε τραγουδούσε σωστά, κι όμως όλοι πίστευαν το αντίθετο. Εκεί κρυβόταν και η μαγεία του δικού του υποκριτικού ταλέντου.
Είναι πράγματι δύσκολο να χωρέσει σε ένα βιβλίο το μεγαλείο ενός ηθοποιού σαν τον Ντίνο Ηλιόπουλο, που ξεχώριζε τόσο για την ευγένεια όσο και για το ήθος του. Δύο αξίες που δίδαξε σε όλη του τη ζωή. Οντας ένας καλλιτέχνης που ανήγαγε το κωμικό σε υψηλή τέχνη, δημιούργησε τη δική του σχολή. Το υποκριτικό του ταλέντο πήγαζε μέσα από έναν αυτοσαρκασμό που πρόδιδε βαθιά καλλιέργεια και επιλογή του χιούμορ ως στάσης ζωής. Κι αυτό το ιδιαίτερο χιούμορ του ανέδιδε ένα άρωμα γαλλικής λεπτότητας. Τον χαρακτήρισαν τον πιο «Ευρωπαίο» Ελληνα ηθοποιό και δεν είχαν άδικο, αφού το παίξιμό του ήταν απίστευτα λιτό, δομημένο με γαλατική ευγένεια. Λίγες γκριμάτσες, περιορισμένες κινήσεις, απλή έκφραση και απαλή φωνή. Το γεμάτο καλοσύνη χαμόγελό του και η σχεδόν αφοπλιστική ματιά του κερδίζουν ακόμη και σήμερα τις εντυπώσεις μικρών και μεγάλων.
Υπήρξε ως ηθοποιός αυτό που λέμε «low profile», ενώ πίστευε πολύ στον εαυτό του. Ωστόσο, το «κοροϊδάκι» δεν υπήρξε ποτέ «κοροϊδάκι» για να πιστέψει πως ήταν το κέντρο της γης. Η μετριοφροσύνη ήταν το κύριο χαρακτηριστικό του. Κι αυτό ήταν που τον έκανε αγαπητό και ξεχωριστό. Γι’ αυτό και ξεκίνησε με όνειρα και τέλειωσε με φιλοσοφία, μια γλυκιά φιγούρα που θύμιζε κάτι από Μπάστερ Κίτον και Φρεντ Αστέρ, που ήταν άλλωστε και τα κινηματογραφικά του ινδάλματα. Δεν τους αντέγραφε, απλώς πήρε κάτι από τον αέρα και την ντελικάτη φινέτσα τους.
Ο Ηλιόπουλος μας συντρόφευσε όλα τα απογεύματα της παιδικής και εφηβικής μας ηλικίας, τότε που η ΥΕΝΕΔ έπαιζε ελληνικό κινηματογράφο, και ήταν κάτι σαν «ασπιρίνη» στην κακοκεφιά και στη μελαγχολία της κυριακάτικης ατμόσφαιρας. Τη μια σαν «ατσίδας», την άλλη σαν «ψεύτης» ή σαν «παλικαράκι της παντρειάς», ήταν ένας ακόμη ασπρόμαυρος ήρωας εκείνων των χρόνων της δικής μας αθωότητας. Λεπτός, χαριτωμένος, ντροπαλός, πονηρός, καταφερτζής, μπαγαμπόντης, μα πάνω απ’ όλα αξιολάτρευτος! Ετσι πέρασε από τη μεγάλη οθόνη κι έτσι έμεινε στις καρδιές μας. Ενας ηθοποιός που η συμπεριφορά του απέπνεε ήθος, ευγένεια, γαλήνη, ταλέντο, γοητεία, καλλιέργεια, σοφία, χιούμορ.
Και ήταν στοιχεία του χαρακτήρα του που δεν τα αναγνώριζε μόνο το κοινό αλλά και όλοι όσοι συνεργάστηκαν μαζί του.
Επαιξε Σαίξπηρ, Μολιέρο, Αριστοφάνη, Φεϊντό, αλλά και Σακελλάριο, Γιαννακόπουλο, Τσιφόρο, Ψαθά, με την ίδια ευκολία και την ίδια επιτυχία, σφραγίζοντας πάντα τους ρόλους τους με το δικό του ιδιότυπο χιούμορ και τη δική του υποκριτική «μανιέρα». Αλλωστε όλοι οι κωμικοί ηθοποιοί έχουν την προσωπική τους «μανιέρα», κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό. Χάρη σε αυτήν ξεχωρίζουν, καθιερώνονται και γίνονται αγαπητοί στο πλατύ κοινό. Η δική του μανιέρα όμως ήταν πολύ ιδιαίτερη. Είχε μεγάλη γκάμα υποκριτικών δεξιοτήτων, από τον τρόπο που μιλούσε μέχρι τον τρόπο που κινούνταν. Ο ίδιος έλεγε πως… ούτε χόρευε καλά ούτε τραγουδούσε σωστά, αν και όλοι πίστευαν το αντίθετο. Εκεί κρυβόταν και η μαγεία της δικής του υποκριτικής γλώσσας και ιδιαιτερότητας. Αλλοι τον αποκαλούσαν αστείο «κλόουν», άλλοι τζαζίστα «χορευτή», άλλοι τον δικό μας «λιγνό» και άλλοι τον πιο αυθεντικό «αριστοφανικό» ηθοποιό. Οπως και να ’ναι, ο Ντίνος Ηλιόπουλος υπήρξε ο Ντίνος Ηλιόπουλος: αυθεντικός, μοναδικός, αναντικατάστατος. Λειτουργώντας με το ενστικτώδες και ευρηματικό αυτοσχεδιαστικό του ταλέντο, δημιούργησε έναν κωμικό χαρακτήρα πολύ διαφορετικό από τους υπόλοιπους –πολύ άξιους επίσης– της γενιάς του. Απλώς, η μεγαλοαστική καταγωγή και η αριστοκρατική παιδεία του έφεραν έναν άλλο αέρα στα μαυρόασπρα καντράν της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής.
Ας φτιάξουμε λοιπόν ανάλογη ατμόσφαιρα, βάζοντας τζαζ μουσική για απαλή υπόκρουση, πίνοντας δύο γουλιές από γαλλική σαμπάνια, και ας ξεφυλλίσουμε το βιβλίο της ζωής ενός αληθινού «ήρωα», ο οποίος δεν είναι δημιούργημα της φαντασίας μου ή κάποιος ψεύτικος χαρακτήρας μυθιστορηματικού σεναρίου. Είναι ο ίδιος ο Ντίνος Ηλιόπουλος. Πιο αληθινός, πιο χαμογελαστός και πιο ανθρώπινος από ποτέ. Χαρείτε τον!
Mάκης Δελαπόρτας
Το βιβλίο της ζωής του μεγάλου ηθοποιού που χαρακτηρίστηκε ως «ο πιο Ευρωπαίος Ελληνας κωμικός», ο δικός μας Φρέντ Αστέρ. Γνωρίστε μέσα από τις πολύτιμες εικόνες από το προσωπικό του αρχείο, τη βαθιά καλλιέργεια, την έμφυτη φινέτσα και το φιλοσοφημένο χιούμορ που τον οδήγησαν στη θεαματική πορεία του στο θέατρο και τον κινηματογράφο.
Aκόμη
Η αληθινή ιστορία του Στέμματος.
Η αληθινή ιστορία έρωτα και θυσίας κατά τη βασιλεία της Ελισάβετ Β’.
Μία μοναδική έκδοση με τις καθοριστικές στιγμές στη ζωή της βασιλικής οικογένειας.
Τα παιδικά χρόνια και η ανατροφή της Ελισάβετ.
Ο θάνατος του Γεωργίου ΣΤ’.
Η στέψη της Ελισάβετ.
Ο γάμος με τον Φίλιππο, που ενώ έμοιαζε ως το ιδανικό βασιλικό ειδύλλιο, κάτω από την επιφάνεια σιγόβραζαν οι εντάσεις.
Η ταραχώδης ζωή της πριγκίπισσας Μαργαρίτας. Γνωρίστε τον άνδρα που πρώτα κατέκτησε και μετά ράγισε την καρδιά της.
Ο Ουίνστον και οι Ουίνσδορ. Οι στενοί δεσμοί του Ουίνστον Τσόρτσιλ με τη βασιλική οικογένεια, που βοήθησαν να διαμορφωθεί το μέλλον ενός έθνους.
Τα πρώτα χρόνια του Κάρολου, που σημαδεύτηκαν από αποχωρισμό και μοναξιά. Ο γάμος του με τη Νταιάνα.
Η δεκαετία του ’80. Μια δεκαετία με σκαμπανεβάσματα.
Η δεκαετία του ’90. Tα χρόνια της Θάτσερ. Κάρολος και Νταιάνα σε πόλεμο, μια χώρα σε αναταραχή και μια βασίλισσα παλλόμενη από παντού.
Στις 31 Οκτωβρίου 2016, η βασίλισσα Ελισάβετ Β΄ έγινε η μονάρχης με τη μεγαλύτερη θητεία στην Ιστορία, ξεπερνώντας το ρεκόρ των 63 ετών, επτά μηνών και δύο ημερών της προγιαγιάς της βασίλισσας Βικτωρίας.
Στις σελίδες του βιβλίου θα βρεθείτε πίσω από τις πόρτες των ανακτόρων και θα ανακαλύψετε πώς ήταν πραγματικά η ζωή της βασίλισσας, καθώς και τη σχέση της Ελισάβετ με τον Φίλιππο Μάουντμπατεν, από τις ρήξεις και τις φήμες που ταλάνισαν την αρχή του γάμου τους μέχρι τη διαφορετική προσέγγισή τους στην ανατροφή των παιδιών τους και τα μοναχικά παιδικά χρόνια του πρωτότοκου γιου τους, του πρίγκιπα Καρόλου. Θα μάθετε, τέλος, πώς ο έρωτας κατέστρεψε έναν βασιλιά και έστρωσε τον δρόμο για την Ελισάβετ Β΄ αλλά και τι πραγματικά σκεφτόταν η βασίλισσα για την πρώτη γυναίκα πρωθυπουργό της Βρετανίας.
Επίσης
ΟΠΑ NEWS
Η επίσημη εφημερίδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Μαζί
Η Μαθητική Εφημερίδα της Εδεσσας
Και
ΒHMAgazino
O Θανασάκης του Αρκά σε νέες περιπέτειες!
Και στην απλή έκδοση των €2.