Το εργασιακό στρες αποτελεί ένα από τα κοινά παράπονα των εργαζομένων. Έχει σημαντικές συνέπειες για την υγεία που κυμαίνονται από σχετικά ήπιες, όπως η εξασθενημένη ανοσία και επομένως τα συχνότερα κρυολογήματα, έως και δυνητικά σοβαρές, όπως ο αυξημένος κίνδυνος για καρδιακές παθήσεις ή μεταβολικό σύνδρομο.
Ενώ το άγχος στην εργασία είναι συνηθισμένο, η εύρεση μιας εργασίας με λιγότερο στρες αποδεικνύεται δύσκολη, αν όχι αδύνατη.
Μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση είναι να υιοθετήσετε αποτελεσματικές στρατηγικές αντιμετώπισης για να μειώσετε το στρες ανεξάρτητα από την θέση στην οποία βρίσκεστε. Ορισμένες τεχνικές διαχείρισης του άγχους που μπορείτε να δοκιμάσετε εάν δυσκολεύεστε να αντιμετωπίσετε το εργασιακό στρες, περιλαμβάνουν:
Ξεκινήστε σωστά την ημέρα σας
Αφού έχετε ετοιμάσει τα παιδιά και τα αφήνετε στο σχολείο, αποφεύγοντας όσο μπορείτε την κίνηση στους δρόμους και καταπολεμώντας τον θυμό που μπορεί να σας κυριεύει, είναι πολύ πιθανό φτάνοντας στην δουλειά να είστε ήδη στρεσαρισμένοι.
Αυτό όμως, συνδυαστικά και με τα πολλά φλιτζάνια καφέ, μπορεί να σας κάνει πιο αντιδραστικούς στο άγχος στο χώρο εργασίας. Μπορεί να εκπλαγείτε από το πόσο επηρεάζεστε από το στρες στο χώρο εργασίας όταν έχετε να αντιμετωπίσετε ένα εξίσου αγχωτικό πρωινό.
Όταν ξεκινάτε τη μέρα σας με προγραμματισμό, καλή διατροφή και θετική στάση, μπορεί να διαπιστώσετε ότι το άγχος της δουλειάς σας μειώνεται αισθητά και πιο εύκολα.
Μείνετε μακριά από τις συγκρούσεις
Οι διαπροσωπικές συγκρούσεις επηρεάζουν τη σωματική και συναισθηματική σας υγεία. Η σύγκρουση μεταξύ των συναδέλφων μπορεί να αποφευχθεί δύσκολα ορισμένες φορές, επομένως είναι καλή ιδέα να αποφύγετε τη σύγκρουση στη δουλειά όσο μπορείτε.
Όταν είναι δυνατόν, προσπαθήστε να αποφύγετε άτομα που δεν συνεργάζονται καλά με άλλους. Προσπαθήστε να μην κουτσομπολεύετε αλλά και να μην μοιράζεστε πολλές από τις προσωπικές σας απόψεις, ειδικά αν δεν αισθάνεστε άνετα να το κάνετε.
Εάν η σύγκρουση σας βρει ούτως ή άλλως, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε πώς να τη χειριστείτε κατάλληλα.
Η οργάνωση είναι φίλη σας
Ακόμα κι αν είστε εκ φύσεως λιγότερο οργανωτικοί, ο προγραμματισμός εκ των προτέρων για να παραμείνετε οργανωμένοι μπορεί να μειώσει σημαντικά το άγχος σας στη δουλειά. Όταν είστε οργανωμένοι και γνωρίζετε πώς να εκμεταλλευτείτε τον χρόνο σας, αυτό σημαίνει ότι θα έχετε αυτομάτως λιγότερο άγχος.
Το να διατηρείτε τον εαυτό σας οργανωμένο μπορεί επίσης να σημαίνει ότι αποφεύγετε τις αρνητικές επιπτώσεις της ακαταστασίας και είστε πιο αποτελεσματικοί με την εργασία σας.
Ξεχάστε το multitasking
Το multitasking είχε κάποτε αναγγελθεί ως ένας φανταστικός τρόπος για να μεγιστοποιήσετε το χρόνο σας και να κάνετε περισσότερα σε μια μέρα. Ωστόσο, οι άνθρωποι άρχισαν τελικά να συνειδητοποιούν ότι αν είχαν ένα τηλέφωνο στο αυτί τους και έκαναν υπολογισμούς ταυτόχρονα, η ταχύτητα και η ακρίβειά τους συχνά.. «υπέφεραν».