Πλέον όλοι έχουμε εξοικειωθεί με τους influencers των social media, τα δημοφιλή άτομα με τα verified accounts (βλέπε μπλε τικ δίπλα στο όνομα) που δεν σταματούν να αναρτούν την καλαίσθητη καθημερινότητά τους μέσα από Ιnstagram-ικά καρέ, από το πρωινό που θα επιλέξουν, το outfit για τη γυμναστική τους μέχρι και τα διακοσμητικά αξεσουάρ που έχουν επιλέξει για το σπίτι τους.
Οσο εμείς τους παρακολουθούμε από περιέργεια ή και για έμπνευση – flash news –, εκείνοι προωθούν επιλεγμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Μέσα από αυτή την φαινομενικά απλή τελετουργία της δημιουργίας post και stories, οι influencers δημιουργούν τάσεις και ενθαρρύνουν το κοινό προς μια συγκεκριμένη αγορά, μια συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Η επιρροή στην καθημερινότητα
Μπορείτε να δείτε αυτή την ώθηση, γνωστή ως κοινωνική επιρροή, και σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας.
Αρκεί να αφήσετε το κινητό σας και να παρατηρήσετε τους γύρω σας. Είναι ο τρόπος με τον οποίο έχετε κερδίσει υποστηρικτές για μια νέα ιδέα, ένα νέο project, μια νέα μέθοδο οργάνωσης. Η στρατηγική με την οποία «φυτεύσατε» με επιτυχία τη δική σας ιδέα.
Και ενώ οι τρόποι για να τα καταφέρετε είναι πολλοί και διαφέρουν στην εκτέλεση, νέα έρευνα από το University of Pennsylvania βάζει στο παιχνίδι και τους ανθρώπους που θεωρείται ότι μπορείτε να πάρετε με το μέρος σας, τους «outsiders». Τις μικρότερες δηλαδή ομάδες ατόμων που βρίσκονται στις άκρες ενός κοινωνικού δικτύου.
Είναι θέμα πληροφορίας
Ενας από τους βασικότερους παράγοντες που επηρεάζει την ικανότητα μετάδοσης των πληροφοριών μέσω ενός κοινωνικού δικτύου είναι ακριβώς ο τύπος τους, επισημαίνουν οι ερευνητές.
Ετσι, αν θέλετε να διαδώσετε κουτσομπολιά, εύκολα εύπεπτα, αδιαμφισβήτητα κομμάτια πληροφοριών, στραφείτε σε έναν influencer, ένα ήδη δημοφιλές άτομο.
Αλλά αν θέλετε να μεταδώσετε νέους τρόπους σκέψης που αμφισβητούν ένα υπάρχον σύνολο πεποιθήσεων, εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια νέα τάση, να γίνετε δηλαδή εσείς ο influencer, οι ερευνητές προτείνουν να αναζητήσετε τα άτομα στις άκρες του κοινωνικού δικτύου.
Κάθε δίκτυο, μας εξηγούν, διαθέτει ένα κρυμμένο κοινωνικό σύμπλεγμα στα εξωτερικά άκρα, το οποίο είναι έτοιμο να συμβάλει στην διάδοση μιας νέας ιδέας κατά αρκετές εκατοντάδες τοις εκατό.
Ο δρ Douglas Guilbeault, επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ και συγγραφέας της μελέτης, επισημαίνει: «Κατά μία έννοια, διαπιστώσαμε ότι το κέντρο του κοινωνικού δικτύου αλλάζει ανάλογα με τον τύπο της πληροφορίας που εξαπλώνεται.
Οσο πιο αβέβαιοι είναι οι άνθρωποι για μια νέα ιδέα τόσο εντονότερη η κοινωνική επιρροή των ανθρώπων με λιγότερες εκτεταμένες κοινωνικές συνδέσεις. Οι άνθρωποι που δεν βρίσκονται στο επίκεντρο έχουν ξαφνικά τη μεγαλύτερη επιρροή σε ολόκληρη την κοινότητα».
Τα μυστικά για να τα καταφέρετε
Εκτός από την παραπάνω μέθοδο, οι ειδικοί αποκαλύπτουν τρία μυστικά τους για να καταφέρετε να γίνετε πιο επιδραστικοί:
· Ακούστε χωρίς να διακόπτετε και δώστε προσοχή σε αυτά που σας λέει ο συνομιλητής σας. Εξασκηθείτε στην επανάληψη της τελευταίας πρότασης ή μέρους της πρότασης, καθώς αυτό συμβάλλει στη δημιουργία μιας βαθύτερης σύνδεσης μαζί του.
· Κάντε αυτό που είπατε ότι θα κάνετε. Εάν ο στόχος σας είναι να κάνετε τους άλλους να νιώσουν ασφάλεια με το να βασίζονται σε εσάς, τηρήστε τις δεσμεύσεις σας. Αυτό θα αυξήσει την αξιοπιστία σας.
· Stay up-to-date. Μπορείτε να ασκήσετε επιρροή όταν είστε ενημερωμένοι για τις τελευταίες εξελίξεις. Είναι σημαντικό να αποδέχεστε την αλλαγή, να τη διακρίνετε και να την εφαρμόζετε την κατάλληλη στιγμή. Παρατηρήστε τις τάσεις, προσαρμοστείτε και ενισχύστε όλα όσα γνωρίζετε.