Η Μαρία Κάλλας υπήρξε η σπουδαιότερη σοπράνο που γεννήθηκε ποτέ και μεσουράνησε στο διεθνές στερέωμα κατά τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, κατακτώντας το κοινό της όπερας σε όλο τον κόσμο.
Κόρη μιας μητέρας η οποία τη μεμφόταν από τα νιάτα μέχρι και τον πρόωρο θάνατό της.
Μια γυναίκα που ατύχησε στις σχέσεις της με τους άντρες και φωνή της οποίας το μέταλλο δεν έχει πάψει να συγκλονίζει.
Η εμβληματική σταρ της όπερας έχτισε μια μεγάλη καριέρα ενώ απασχόλησε και με την προσωπική της ζωή καθώς η θυελλώδης της σχέση με τον Αριστοτέλη Ωνάση.
Η είδηση του γάμου του Αριστοτέλη Ωνάση με την Τζάκι Κένεντι το 1968 θα αποτελέσει και το γεγονός που θα επηρεάσει καταλυτικά τόσο την προσωπική όσο και την επαγγελματική πορεία της με εμφανή την φθορά στην φωνή και την εικόνα στις μετέπειτα εμφανίσεις της.
Άγνωστες πτυχές της ζωής της Μαρίας Κάλλας φέρνει στο φως μια νέα βιογραφία για τη διάσημη σοπράνο, που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ανέκδοτες επιστολές και άλλο υλικό το οποίο συνέλεξε, η συγγραφέας Λίντσι Σπενς.
Σύμφωνα με τον βρετανικό Guardian, η εικόνα που προκύπτει για τη Μαρία Κάλλας μέσα από την έρευνα της Σπενς είναι εκείνη μιας γυναίκας που, ενώ λατρεύτηκε στη σκηνή και αποθεώθηκε από το παγκόσμιο κοινό για το ταλέντο της, δεν γνώρισε ποτέ την αληθινή αγάπη μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Η ζωή της φέρεται μάλιστα να υπήρξε ακόμα πιο τραγική απ’ ό,τι πιστευόταν στο παρελθόν, αφού έπεσε θύμα «εκβιασμού από τη μητέρα της, κλοπής από τον σύζυγό της Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι και βίαιης μεταχείρισης και εγκατάλειψης από τον Αριστοτέλη Ωνάση για την Τζάκι Κένεντι».
Στο πλαίσιο της έρευνας για την συγγραφή της νέας βιογραφίας με τίτλο «Cast a Diva: The Hidden Life of Maria Callas» η Σπενς εξασφάλισε πρόσβαση σε ανέκδοτα μέχρι σήμερα γράμματα της Κάλλας και άλλα έγγραφα.
Αυτό το υλικό, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, ρίχνει φως στα «βάσανα που βίωσε μέσα από τον γάμο της», στην «κακοποίηση στην οποία την υπέβαλε ο Ωνάσης» και στη «σεξουαλική παρενόχληση που δέχτηκε» από τον διευθυντή ενός από τα πιο σημαντικά κονσερβατόρια του κόσμου.
Σύμφωνα με τη Σπενς, οι επιστολές που έχουν να κάνουν με τον Αριστοτέλη Ωνάση αποκαλύπτουν τις τραυματικές εμπειρίες που έζησε η Κάλλας, ιδίως όταν, το 1966, η ζωή της απειλήθηκε από την άσκηση σωματικής βίας.
«Υπάρχουν επίσης ανατριχιαστικές πληροφορίες από το ημερολόγιο στενού φιλικού της προσώπου που περιγράφουν λεπτομερώς πώς ο Ωνάσης τη νάρκωσε, κυρίως για σεξουαλικούς λόγους. Σήμερα αυτού του είδους η πρακτική θα χαρακτηριζόταν ως date rape (ένας όρος που χρησιμοποιείται ευρέως για να περιγράψει τον βιασμό μιας γυναίκας από άτομο με το οποίο βγήκε ραντεβού)» αναφέρει η βιογράφος.
Σε επιστολή της προς τη γραμματέα της, η Κάλλας εκμυστηρεύεται:
«Δεν θα ήθελα ο Ωνάσης να μου τηλεφωνήσει και να αρχίσει ξανά να με βασανίζει».
Αναφορικά με τον γάμο της με τον Μενεγκίνι, η Κάλλας γράφει με απόγνωση σε επιστολή:
«Ο σύζυγός μου με παρενοχλεί ακόμα, παρότι μου έκλεψε πάνω από τη μισή περιουσία μου, μεταφέροντας τα πάντα στο όνομά του μετά τον γάμο μας… Υπήρξα ανόητη… που τον εμπιστεύτηκα».
Η σοπράνο περιέγραφε τον Μενεγκίνι ως «παράσιτο» που «περνιέται για εκατομμυριούχος ενώ δεν έχει δεκάρα».
Σε ένα άλλο γράμμα της αναφέρεται στον τότε πρόεδρο της Σχολής Μουσικής Τζούλιαρντ στη Νέα Υόρκη, ενός παντρεμένου άνδρα που φέρεται να έστρεψε το εκπαιδευτικό προσωπικό εναντίον της και να εμπόδισε την επιστροφή της για ένα ακόμη εξάμηνο επειδή τον απέρριψε ερωτικά.
«Ο Πίτερ Μένιν με ερωτεύτηκε. Επειδή όμως εγώ δεν αισθανόμουν το ίδιο αυτόν, εκείνος στράφηκε εναντίον μου», γράφει η Ελληνίδα ντίβα της όπερας σε επιστολή προς τον νονό της.