Το Facebook θα απαγορεύσει διαφημίσεις που αποθαρρύνουν τους ανθρώπους να εμβολιαστούν, ανακοίνωσε η εταιρεία κοινωνικών μέσων ενημέρωσης την Τρίτη, καθώς ξεκινά μια νέα εκστρατεία για τη δημόσια υγεία με στόχο τη διάδοση πληροφοριών για τα εμβόλια της γρίπης.
Αλλαγές στις διαφημίσεις
Οι αλλαγές αποτελούν συνέχεια της προηγούμενης πολιτικής του Facebook, η οποία απαγόρευσε διαφημίσεις που οδηγούσαν στην παραπληροφόρηση για τα εμβόλια, αλλά επέτρεπε διαφημίσεις που εκφράζουν αντίθεση στα εμβόλια εάν δεν περιέχουν ψευδείς ισχυρισμούς.
Η εταιρεία δήλωσε σε ένα blogpost, ωστόσο, ότι θα εξακολουθούσε να επιτρέπει διαφημίσεις που υποστηρίζουν ή πηγαίνουν αντίθετα στη νομοθεσία ή τις κυβερνητικές πολιτικές για τα εμβόλια, συμπεριλαμβανομένου ενός εμβολίου Covid-19.
Το περιεχόμενο και η συζήτηση κατά των εμβολίων θα επιτρέπεται να εμφανίζονται οργανικά στην πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένων των ομάδων Facebook.
Μια ανάλυση του Guardian διαπίστωσε την εμπλοκή με δημοσιεύσεις κατά των εμβολίων σε ένα δείγμα σελίδων Facebook που ανέβηκαν αυτό το καλοκαίρι.
Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είπε στο Guardian ότι οι πολιτικές διαφήμισης του Facebook ήταν «συνολικά αυστηρότερες» από τα κοινοτικά πρότυπα που ισχύουν για μεμονωμένους χρήστες και ότι η εταιρεία είχε άλλες πολιτικές σχετικά με την παραπληροφόρηση για την υγεία.
«Ακόμα κι αν καταργούσαμε όλες τις φήμες και τις ψευδείς ειδήσεις, το περιεχόμενο θα εξακολουθούσε να είναι διαθέσιμο αλλού στο Διαδίκτυο, στο οικοσύστημα των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης – ή ακόμα και γύρω από το »τραπέζι»,» είπε ο εκπρόσωπος.
«Αφήνοντας αυτό το περιεχόμενο, μπορούμε να παρέχουμε στους ανθρώπους σημαντικές πληροφορίες και περιβάλλον αντί να δημιουργούμε κενό πληροφοριών».
Πώς προέκυψαν άλλες ρυθμίσεις;
Το Facebook είπε ότι θα αρχίσει να επιβάλει τους νέους κανονισμούς τις επόμενες ημέρες. Οι αλλαγές έρχονται καθώς ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης αντιμετωπίζει αυξημένη πίεση από τους νομοθέτες και τις ομάδες δημόσιας υγείας, να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση και το περιεχόμενο ειδήσεων που είναι κατά των εμβολίων.
Έχει ανακοινώσει αρκετές σχετικές αλλαγές πολιτικής τις τελευταίες εβδομάδες. Τη Δευτέρα, η πλατφόρμα απαγόρευσε το περιεχόμενο που αρνείται ή στρεβλώνει το Ολοκαύτωμα, μετά από χρόνια πίεσης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg, στο παρελθόν ευνόησε την «ελευθερία λόγου» λόγω της λογοκρισίας της άρνησης του Ολοκαυτώματος στην πλατφόρμα, αλλά δήλωσε τη Δευτέρα ότι άλλαξε πορεία τους τελευταίους μήνες λόγω «δεδομένων που δείχνουν αύξηση της αντισημιτικής βίας».