Με την ανάληψη τριών νέων καθηκόντων αυξάνεται παράλληλα η ψυχική ευημερία του ατόμου ενώ ο κίνδυνος εμφάνισης της νόσου του Αλτσχάιμερ μειώνεται σημαντικά.
Οι εν λόγω δεξιότητες μπορεί να κυμαίνονται από απλά μαθήματα γλωσσών μέχρι και μαθήματα αναφορικά με τη χρήση της σημερινής τεχνολογίας, την φωτογραφία, την μουσική ή και τη ζωγραφική.
Μουσική ή ζωγραφική;
Ο προτεινόμενος «φόρτος» εργασίας είναι παρόμοιος με εκείνον ενός προπτυχιακού φοιτητή ενώ μπορεί να βοηθήσει επιπλέον και στην αποφυγή της άνοιας.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια με επικεφαλής την Δρ Rachel Wu, καθηγήτρια ψυχολογίας, χώρισαν τους συμμετέχοντες ηλικιωμένους σε δύο ομάδες.
Η πρώτη ομάδα ηλικιωμένων συμμετείχε τακτικά σε 3 έως 5 μαθήματα την εβδομάδα, συνολικά 15 ώρες ενώ η δεύτερη ομάδα όχι.
Μετά από περίπου δύο μήνες, οι συμμετέχοντες με ηλικία γύρω στα 80 έτη αύξησαν τις γνωστικές τους ικανότητες σε επίπεδα παρόμοια με εκείνα που παρατηρήθηκαν σε έναν άνθρωπο 50 ετών.
Αντίθετα όσοι δεν «παρακολούθησαν κάποιο μάθημα» δεν παρουσίασαν καμία αλλαγή στην απόδοσή τους.
Ενισχυμένη μνήμη
Τα ευρήματα αυτά προέκυψαν από τις γνωστικές αξιολογήσεις στις οποίες υποβλήθηκαν οι συμμετέχοντες πριν, κατά την διάρκεια και μετά την παρακολούθηση των μαθημάτων.
Αυτές οι αξιολογήσεις βοήθησαν τους ερευνητές να διαπιστώσουν αν η μνήμη των ηλικιωμένων «μαθητών» είχε ενισχυθεί, γεγονός που θα τους βοηθούσε σε μικρά καθημερινά γεγονότα, όπως το να θυμούνται ένα τηλέφωνο για μερικά λεπτά, πριν το γράψουν.
Η Δρ. Wu επεσήμανε: «Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε από αυτήν την μελέτη είναι ότι οι ηλικιωμένοι ενήλικες μπορούν να μάθουν πολλές και διαφορετικές νέες δεξιότητες, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την γνωστική τους λειτουργία».