Σε μία πρόσφατη μελέτη, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Waterloo εστίασαν σε 478 προπτυχιακούς και 36 εκπαιδευτικούς σχετικά με την αντίληψή τους για τη χρήση της τεχνολογίας στην τάξη.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 9% των φοιτητών θεωρούν ότι το περιεχόμενο του μαθήματος στους υπολογιστές των συμφοιτητών τους ήταν αρκετό για να τους αποσπάσει την προσοχή.
Οτιδήποτε άλλο, εκτός του μαθήματος, εμφανιζόταν στις οθόνες των υπολογιστών των φοιτητών αποσπούσε την προσοχή τους σε ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό, της τάξεως του 49%.
Αν και οι περισσότεροι φοιτητές χρησιμοποιούν την τεχνολογία κατά τη διάρκεια του μαθήματος για να συμβαδίσουν με την παράδοση, κάποιοι τη χρησιμοποιούν για να προλάβουν και άλλα μαθήματα ή επειδή βαριούνται και δε θέλουν να ασχοληθούν άλλο με το συγκεκριμένο μάθημα.
Οι φοιτητές αισθάνονται έντονα ότι είναι δικαίωμά τους να χρησιμοποιούν την τεχνολογία όπως κρίνουν εκείνοι, αφού είναι ενήλικες που πληρώνουν για την εκπαίδευσή τους.
«Ενώ οι φοιτητές θεωρούν ότι είναι δικαίωμά τους να χρησιμοποιούν όπως και όποτε θέλουν την τεχνολογία, την ίδια στιγμή θεωρούν χρέος του καθηγητή να διατηρεί το ενδιαφέρον και την προσοχή τους στο μάθημα», υποστηρίζουν οι ερευνητές.
Οι ακαδημαϊκοί θεωρούν ότι η τεχνολογία είναι χρήσιμη για την παροχή μίας προσιτής εκπαίδευσης, αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν αποσπάται και η δική τους προσοχή.
Το 68% μάλιστα των ακαδημαϊκών ενοχλούνται από τη χρήση του κινητού εντός της αίθουσας.
Ωστόσο, μόνο το 32% των ακαδημαϊκών ενοχλήθηκε από τη χρήση φορητών υπολογιστών και tablet, πιθανόν επειδή υποθέτουν ότι οι φορητοί υπολογιστές και τα tablet χρησιμοποιούνται από τους μαθητές για τις εργασίες του μαθήματος.
Ορισμένοι ακαδημαϊκοί ανέφεραν επίσης ότι η τεχνολογία που δε θεωρείται απόλυτα απαραίτητη για την κατανόηση του μαθήματος, δεν επηρεάζει μόνο τη διαδικασία της μάθησης αλλά εμποδίζει ταυτόχρονα και τη δική τους μεταδοτικότητα κατά τις διδακτικές ώρες.