Αν και πλέον οι υπολογιστές έχουν μπει στη ζωή μας ακόμα και στο κομμάτι της γραφής, τα χειρόγραφα παραμένουν ακόμα σημαντικά ως δεξιότητα ζωής. Για παράδειγμα, τα παιδιά που μπορούν να γράφουν καθαρά και απαλά μπορούν να χρησιμοποιούν το γράψιμο ως τρόπο καταγραφής των σκέψεών τους. Όταν η γραφή γίνεται αυτόματα, μπορούν να εκφράζονται ιδανικά στο χαρτί. Αργότερα θα χρειαστεί στις υπογραφές ή όταν στέλνουμε ευχετήριες κάρτες.
Αυτή είναι μία πολύπλοκη δεξιότητα που αναπτύσσεται με το πέρασμα του χρόνου. Είναι ένας συνδυασμός πρακτικών δεξιοτήτων, γλώσσας, μνήμης και συγκέντρωσης. Επίσης χρειάζονται εξάσκηση και να ακολουθούν οδηγίες. Δώστε στο παιδί ευκαιρίες να γράφει, να μουτζουρώνει και να σχεδιάζει. Επίσης, τότε δείχνει και ποιο είναι το χέρι με το οποίο γράφει.
Αν το παιδί είναι πολύ μικρό, μπορείτε να έχετε πάντα χαρτί και μαρκαδόρους ή κηρομπογιές. Αποφύγετε τα μολύβια και τους μαρκαδόρους γιατί δεν έχει αναπτυχθεί το χέρι του τόσο ώστε να τα κρατά σωστά.
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν να κάνουν πιο συγκεκριμένα σχήματα και μπορεί να κρατήσει μολύβι. Σε αυτήν τη φάση ξεκινά να γράφει το όνομά του αλλά και τη σειρά των γραμμάτων στο αλφάβητο.
Στα πρώτα δύο χρόνια του δημοτικού, μαθαίνει όλα τα γράμματα, να αναγνωρίζει και να διαβάζει συνηθισμένες λέξεις, να βάζει κενά μεταξύ των λέξεων και να γράφει λέξεις στην ίδια σειρά.
Πότε εντοπίζουμε προβλήματα γραφής σε παιδιά σχολικής ηλικίας: αλλάζουν χέρι καθώς γράφουν και δεν δείχνουν προτίμηση σε ένα. Γράφει πολύ αργά ή δυσκολεύεται στο σχηματισμό γραμμάτων, δεν ακολουθεί τις οδηγίες της δασκάλας και δεν υπάρχει συνοχή στα γράμματα.