Μία ομάδα Βρετανών ερευνητών βρήκε ότι το διάβασμα βιβλίων του παιδιού μαζί με τον κηδεμόνα του, αυξάνει την ικανότητα κατανόησης των πληροφοριών. Η μελέτη ανέλυσε πληροφορίες 40 χρόνων. Ο Τζέιμς Λο, ένας Καθηγητής των Επιστημών Λόγου και Γλώσσας από το Πανεπιστήμιο του Νιουκάσλ, είπε: ‘Αν και ξέρουμε ήδη ότι το διάβασμα ωφελεί την ανάπτυξη των παιδιών, αυτό που μας εντυπωσίασε είναι ότι μπορούν να βελτιωθούν αναπτυξιακά μέσα σε διάστημα 8 μηνών εξαιτίας του διαβάσματος’.
Ο μέσος όρος ηλικίας των παιδιών ήταν 39 μηνών και τα δεδομένα ήταν από τις Η.Π.Α., τη νότια Αφρική, τον Καναδά, το Ισραήλ και την Κίνα. Οι ερευνητές βρήκανε ότι βελτιώθηκε η κατανόηση, η γλώσσα έκφρασης και οι δεξιότητες στο διάβασμα. Τα παιδιά που φάνηκαν να επωφελούνται περισσότερο ήταν αυτά που βρίσκονταν κοινωνικά σε μειονεκτική θέση.
Η ομάδα του Πανεπιστημίου του Νιουκάσλ συνεργάστηκε με το ίδρυμα Νάφιλντ και αναφέρει ότι προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι τα παιδιά με καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη τα πηγαίνουν χειρότερα στο σχολείο αλλά και αργότερα σε διάφορα θέματα της ζωής. ‘Αυτό που λέμε δεν είναι ότι το διάβασμα βιβλίων αρκεί. Έχει όμως μία πολύ δυνατή επίδραση. Για αυτόν το λόγο, θα πρέπει να θεωρηθεί μία απλή ενέργεια που όμως έχει τη δυνατότητα να επιφέρει τεράστια διαφορά’, σημείωσε ο Δρ. Λο.