Μια νέα έρευνα υποστηρίζει ότι οι άνθρωποι κινητοποιούμαστε πολύ περισσότερο να ακολουθήσουμε μια δίαιτα όταν βλέπουμε τα αποτελέσματά της στο σώμα μιας φίλης που την έχει ακολουθήσει, παρά όταν ακούμε ότι την έχει κάνει κάποιος διάσημος.
«Οι άνθρωποι θέλουν να δουν χειροπιαστά θετικά αποτελέσματα» επισημαίνει η επικεφαλής ερευνήτρια Lora Cavuoto από το Πανεπιστήμιο του Μπάφαλο και συνεχίζει: «κατανοώντας πώς οι κοινωνικές επιρροές επηρεάζουν την συμμετοχή των ανθρώπων σε προγράμματα υγείας μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερα σχεδιασμένες παρεμβάσεις.»
Στο πλαίσιο της έρευνας, που διεξήχθη με βάση την προσομείωση μοντέλων κοινωνικής δικτύωσης, η επικεφαλής ερευνήτρια κατέληξε στη διαπίστωση ότι το δίκτυο που περιβάλλει ένα πρόσωπο με μεγάλο αριθμό φίλων – επειδή είναι χαρισματικοί ή δημοφιλείς – έχει και ένα συνολικά χαμηλό μέσο όρο βάρους. Με άλλα λόγια με βάση μοντέλα προσομοίωσης η έρευνα κατέληξε στη διαπίστωση ότι οι άνθρωποι με ένα κοινωνικό δίκτυο που συνδέεται με κάποιον ο οποίος έχασε βάρος με επιτυχία παρουσίαζαν και τη μεγαλύτερη απώλεια βάρους. «Οι άνθρωποι με τους οποίους έχουμε δεσμούς και κοινωνικές επαφές μπορεί να έχουν μεγαλύτερη επίδραση στην απώλεια βάρους επειδή τους βλέπουμε κάθε μέρα και έχουμε τόσο στενή σχέση» επισημαίνει η καθηγήτρια Cavuoto.