Τα άτομα που είχαν καλύτερες επιδόσεις σε ρυθμικά τεστ στα οποία υποβλήθηκαν, παρουσίασαν αυξημένες νευρικές αντιδράσεις σε γλωσσικούς ήχους.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η μουσική εξάσκηση θα μπορούσε να αναπτύξει άλλες δεξιότητές μας και συγκεκριμένα όσες σχετίζονται με τη γλώσσα. Μάλιστα, στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Neuroscience» οι συγγραφείς της μελέτης υποστηρίζουν ότι ο ρυθμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της γλώσσας.
«Γνωρίζουμε ότι το να κινούμαστε σε ένα σταθερό ρυθμό αποτελεί μια βασική δεξιότητα, η οποία συνδέεται όχι μόνο με τις μουσικές μας επιδόσεις, αλλά και με τις γλωσσικές μας ικανότητες», εξηγεί η Nina Kraus από το Εργαστήριο Ακουστικών Νευροεπιστημών του Northwestern University στο Ιλινόις.
Οι επιστήμονες ζήτησαν σε περισσότερους από 100 εφήβους να χτυπήσουν ελαφρά τα δάχτυλά τους σύμφωνα με το ρυθμό. Η ακρίβειά τους μετρήθηκε βάση του πόσο ταίριαζαν οι αντιδράσεις τους με τον συγχρονισμό του μετρονόμου (μηχανισμός που μας βοηθάει να μετρήσουμε το χρόνο στη μουσική).
Στη συνέχεια, η ερευνητική ομάδα υπολόγισε τα εγκεφαλικά κύματα των συμμετεχόντων με τη βοήθεια ηλεκτροδίων, μια τεχνική που ονομάζεται ηλεκτροεγκεφαλογράφημα, προκειμένου να παρατηρήσει την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου ως απάντηση στον ήχο.
Βάση αυτής της βιολογικής προσέγγισης, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι όσοι είχαν καλύτερη μουσική παιδεία παρουσίαζαν αυξημένες νευρικές αντιδράσεις σε λεκτικούς ήχους.