Τρώμε περισσότερο όταν μας λένε ότι η μερίδα που καταναλώνουμε είναι «κανονική», ακόμη και όταν η ποσότητα είναι διπλάσια από το κανονικό!
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Cornell διαπίστωσαν ότι η ετικέτα ή ο χαρακτηρισμός μιας μερίδας φαγητού επηρεάζει την ποσότητα που θα καταναλώσουμε αλλά και το πόσο είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε.
Για να καταλήξουν στο παραπάνω συμπέρασμα έδωσαν σε μια ομάδα συμμετεχόντων μονή ή διπλή μερίδα σπαγγέτι. Σε ορισμένους συμμετέχοντες όρισαν την μονή μερίδα ως «μισή» και τη διπλή ως «κανονική», ενώ σε άλλους αποκάλεσαν την μονή «κανονική» και την διπλή «διπλάσια».
Διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες έφαγαν παραπάνω από την μερίδα με την ένδειξη «κανονική», συγκριτικά με εκείνη που είχε την ένδειξη «διπλάσια», παρότι και στις δυο περιπτώσεις επρόκειτο για την ίδια μερίδα (τη διπλή).
Επίσης παρατήρησαν ότι ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν λιγότερα για τη «μισή» μερίδα σε σύγκριση με την «κανονική», παρότι και στις δυο περιπτώσεις επρόκειτο για μερίδες του ιδίου μεγέθους.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο Journal of Consumer.