Η απλή υπενθύμιση των πολλών ρόλων τους μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά σε καλύτερο τρόπο επίλυσης προβλημάτων και σε καλύτερη αντίληψη, σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα.
«Αυτή είναι μία από τις πρώτες έρευνες σχετικά με τη σημασία της υπενθύμισης στα παιδιά για τον πολύπλευρο εαυτό τους», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας Sarah Gaither, καθηγήτρια ψυχολογίας και νευροεπιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Duke.
«Τέτοιες υπενθυμίσεις ενισχύουν την δεξιότητά τους ως προς την επίλυση προβλημάτων και τα κάνει να βλέπουν τον κόσμο πιο σφαιρικά κι όλα αυτά από μία απλή αλλαγή στην νοοτροπία τους», τονίζει.
Τα παιδιά εμφάνισαν επίσης πιο ευέλικτη σκέψη σε θέματα που είχαν να κάνουν με την κοινωνία– μία συμπεριφορά πολύτιμη, σε μία ολοένα και πιο ποικιλόμορφη κοινωνία.
Σε μια σειρά πειραμάτων, η Gaither και οι συνεργάτες της εξέτασαν 196 παιδιά, ηλικίας 6 και 7 ετών.
Στο πλαίσιο του πειράματος, στην πρώτη ομάδα οι ερευνητές υπενθύμισαν στα παιδιά ότι έχουν διαφορετικές ταυτότητες όπως εκείνη του γιου ή της κόρης, του βοηθού, του γείτονα.
Στη δεύτερη ομάδα παιδιών υπενθύμισαν τα φυσικά χαρακτηριστικά τους, όπως τα πόδια, τα χέρια, το στόμα.
Σε ένα άλλο πείραμα, οι ερευνητές υπενθύμισαν στα παιδιά και πάλι ότι διαθέτουν πολλές και διαφορετικές ταυτότητες. Ένα δεύτερο σύνολο παιδιών έλαβε παρόμοιες υπενθυμίσεις, αλλά για τους πολλούς ρόλους άλλων παιδιών και όχι για τους δικούς τους.
Τα παιδιά που άκουσαν για τις διαφορετικές τους ταυτότητες εμφάνισαν ισχυρότερες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και δημιουργικής σκέψης. Παράλληλα, εμφάνισαν πιο σφαιρική αντίληψη για ζητήματα αναφορικά με κοινωνικές ομάδες.
«Επειδή τα ευρήματά μας δείχνουν απλούς τρόπους που προωθούν την ευέλικτη σκέψη των παιδιών, θα μπορούσαν εύκολα να χρησιμοποιηθούν από καθηγητές», αναφέρει η επικεφαλής συγγραφέας της επιστημονικής μελέτης.