Αυτό υποστηρίζει μέσα από τη μελέτη της η κ. Άμπιτζεϊλ Νόρφλιτ Τζέιμς από το Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, καθώς, όπως αναφέρει, η κινητικότητα αυξάνει τις μαθησιακές ικανότητες των μικρών αγοριών.
Η πρωτότυπη μελέτη της ειδικού παρουσιάστηκε στο πλαίσιο διεθνούς συνεδρίου της ένωσης «International Boys’ Schools Coalition» που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο. Σύμφωνα με αυτήν, τα αγόρια και τα κορίτσια έχουν διαφορετικές γνωστικές ικανότητες.
Τα αγόρια, συγκεκριμένα, είναι λιγότερο ομιλητικά, δεν έχουν και τόσο οξεία ακοή, η αντίληψή τους είναι πιο αργή και δεν μπορούν να ελέγξουν εύκολα τις παρορμήσεις τους, συγκριτικά με τα κορίτσια.
Τα αγόρια όμως, προσθέτει η ειδικός, διαθέτουν γενικά καλύτερη αντίληψη του χώρου, έχουν οξύτερη όραση, μαθαίνουν ευκολότερα μέσω της αφής, είναι πιο παρορμητικά και σωματικά δραστήρια σε σχέση με τα κορίτσια.
Γι’ αυτό, εξηγεί, είναι πολύ σημαντικό τα σχολεία να αντεπεξέρχονται στις ανάγκες τους αυτές, βελτιώνοντας έτσι τις μαθησιακές τους ικανότητες.
«Τα μαθήματα με αυξημένη κινητικότητα και πρακτική συμμετοχή μέσα στην τάξη είναι σχεδιασμένα ώστε να ενθαρρύνουν τους μαθητές να κινούνται στο χώρο και να δουλεύουν σε ομάδες», αναφέρει η κ. Τζέιμς, βελτιώνοντας έτσι τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των αγοριών.
Εάν θέλουν, μάλιστα, οι δάσκαλοι να διατηρούν το ενδιαφέρον των αγοριών της τάξης τους, τότε οφείλουν να κινούνται διαρκώς.
«Πρέπει να τους προσφέρεις κάτι να βλέπουν. Εάν δεν κινείσαι, τότε μέσα σε λίγα λεπτά θα βρουν να κοιτάζουν κάτι άλλο που να κινείται. Δεν θα τους μαγνητίσεις το ενδιαφέρον εάν απλώς κάθεσαι ακίνητος», ισχυρίζεται η ερευνήτρια.
Αυτό, όπως αναλύει, οφείλεται στο ότι ο εγκέφαλος των κοριτσιών είναι δομημένος με τέτοιον τρόπο ώστε να παρατηρεί πρόσωπα, ενώ ο εγκέφαλος των αγοριών εστιάζει περισσότερο στην κίνηση.
«Δεν υπάρχει κάτι κακό στο γεγονός ότι ένα αγοράκι δεν μπορεί να κάτσει ήσυχο μέσα στην τάξη», υπογραμμίζει, ενώ προσθέτει ότι «θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες στον τρόπο διδασκαλίας που να έλκουν το ενδιαφέρον των μαθητών».
Διαβάστε ακόμα:
Είναι τα αγόρια οι μεγάλοι χαμένοι στο σχολείο;
http://www.vita.gr/html/ent/645/ent.1645.asp
Πόσο ώριμα είναι τα παιδιά;
http://www.vita.gr/html/ent/235/ent.2235.asp
Τα μαθηματικά είναι… unisex
http://www.vita.gr/html/ent/298/ent.9298.asp
Τα αγόρια πρέπει να κινούνται στην τάξη!
Αυτό υποστηρίζει μέσα από τη μελέτη της η κ. Άμπιτζεϊλ Νόρφλιτ Τζέιμς από το Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, καθώς, όπως αναφέρει, η κινητικότητα αυξάνει τις μαθησιακές ικανότητες των μικρών αγοριών.