Η βαμβακερή μαξιλαροθήκη
Την επόμενη φορά που θα γυρίσουμε στο πλευρό που μας βολεύει για να κοιμηθούμε, καλύτερα να το ξανασκεφτούμε. Ο ύπνος μπρούμυτα ή στο πλάι πιέζει το πρόσωπό μας στο μαξιλάρι και τραυματίζει το δέρμα. Αναπόφευκτα, λοιπόν, σχηματίζονται ζάρες, που αρχικά προκαλούν λεπτές γραμμές, αλλά με την πάροδο του χρόνου μετατρέπονται σε ρυτίδες. Επιπλέον, η πίεση αυτή διαταράσσει την κυκλοφορία του αίματος σε συγκεκριμένα σημεία του προσώπου και επηρεάζει τη διαδικασία ανάπλασης του δέρματος. 
Tip: Το ιδανικό θα ήταν να κοιμόμαστε ανάσκελα, όμως, επειδή στον ύπνο δεν υπάρχουν κανόνες, καλό είναι να ρίξουμε την προσοχή μας αλλού. Θα βοηθήσει ιδιαίτερα να επιλέξουμε ένα μαλακό και εύκαμπτο μαξιλάρι και να αντικαταστήσουμε τη βαμβακερή μαξιλαροθήκη με μία από μετάξι ή σατέν για μεγαλύτερη απαλότητα. 

Το καλαμάκι στα κρύα ροφήματα
Είναι σύνηθες να πίνουμε τα κρύα ροφήματά μας με το καλαμάκι, όμως αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμφάνισή μας, αφού συμβάλλει στη δημιουργία κάθετων λεπτών ρυτίδων πάνω και γύρω από τα χείλη. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το κάπνισμα. 
Tip: Παύουμε να χρησιμοποιούμε το καλαμάκι παντού και πάντα. Είναι καλύτερα να πίνουμε από το ποτήρι. Θα βοηθήσει ιδιαίτερα αν χρησιμοποιούμε συχνά ένα ειδικό ενυδατικό προϊόν για τα χείλη, για να τα διατηρεί απαλά και να ενισχύει την ελαστικότητά τους.

Οι «ψείρες» στα αφτιά μας

Για τους περισσότερους, τα κινητά, τα MP3 και γενικά οι συσκευές αναπαραγωγής μουσικής αποτελούν απαραίτητο αξεσουάρ. Αλήθεια, πόσοι από εμάς γνωρίζουμε ότι ακόμη και η ολιγόλεπτη έκθεση σε μουσική δυνατής έντασης με τη χρήση ακουστικών (τόσο των μεγάλων εξωτερικών ακουστικών όσο και των μικρών που λέγονται «ψείρες») γερνάει το ακουστικό μας νεύρο; Νέα μελέτη έδειξε ότι η μουσική μέτριας έντασης μέσω ακουστικών για μία ώρα μπορεί να επηρεάσει προσωρινά την ακοή μας, ενώ σε πλήρη ένταση είναι δυνατό να προκαλέσει μόνιμη βλάβη. 
Tip: Φροντίζουμε, όταν ακούμε μουσική μέσω ακουστικών, να είναι σε μέτρια ένταση. Συνιστάται ύστερα από 40΄ ακρόασης με «ψείρες» να κάνουμε ένα διάλειμμα 30΄ για να «ξεκουράζεται» το αφτί μας. 

Οι φτωχές σε καλά λιπαρά δίαιτες
Πολλοί, στην προσπάθειά μας να αδυνατίσουμε, αποκλείουμε από το διαιτολόγιό μας τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά. Έτσι, γυρίζουμε την πλάτη -και καλά κάνουμε- στα κορεσμένα και τρανς λιπαρά, όπως τα ζωικά λίπη, τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, το βούτυρο και τα λιπαρά γλυκά, όμως ταυτόχρονα πέφτουμε σε μία άλλη παγίδα: αποκλείουμε από τη διατροφή μας τον πιο δυνατό διατροφικό μας σύμμαχο, τα καλά λιπαρά. Τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα λιπαρά αποτελούν, μεταξύ άλλων, βασικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών, που σχηματίζουν, περιβάλλουν και προφυλάσσουν τα κύτταρά μας. 
Tip: Εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας με τροφές πλούσιες σε μονοακόρεστα λιπαρά (ελαιόλαδο, αβοκάντο, σουσάμι, αμύγδαλα, φιστίκια) και σε πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά (λιπαρά ψάρια, καρύδια, λιναρόσπορο).

Το ταπεινό σαπούνι
Το κλασικό σαπούνι δεν είναι ο καλύτερος φίλος για την περιποίηση του δέρματος. Τα σαπούνια, τα περισσότερα από τα οποία είναι αλκαλικά, προκαλούν έντονη ξηρότητα στην επιδερμίδα, η οποία ευνοεί τον σχηματισμό ρυτίδων. 
Tip: Δεν χρειάζεται να διακόψουμε εντελώς τη χρήση σαπουνιών. Μπορούμε απλώς να επιλέξουμε κάποιο που να είναι ουδέτερο σε pH, χωρίς επιβλαβή χημικά συστατικά. Ιδανικά για τις κανονικές, ξηρές ή ευαίσθητες επιδερμίδες είναι τα σαπούνια τα οποία παράγονται από μείγμα ελαίων, τα οποία βασίζονται σε ουσίες όπως η γλυκερίνη, το αμυγδαλέλαιο, το ελαιόλαδο, το φοινικέλαιο, το σπορέλαιο και το λάδι καρύδας.

Η θέρμανση στο σπίτι
Πόσοι από εμάς, άραγε, γνωρίζουμε ότι η υπερβολική ζέστη «στεγνώνει» το δέρμα και το κάνει πιο ευάλωτο στην πρόωρη γήρανση; 
Tip: Δεν το παρακάνουμε με τη ζέστη. Η ιδανική θερμοκρασία σε ένα υπνοδωμάτιο είναι οι 20ο C. Επίσης, καλό είναι στο υπνοδωμάτιο που κοιμόμαστε να υπάρχει η απαραίτητη υγρασία. Ένας πολύ εύκολος τρόπος για να το πετύχουμε είναι να αφήσουμε σε μία άκρη ένα ποτήρι με νερό. Και κάτι ακόμη: Το βράδυ πριν ξαπλώσουμε φροντίζουμε να βάζουμε ενυδατική κρέμα στο πρόσωπό μας, αφού προηγουμένως το έχουμε καθαρίσει με τα κατάλληλα προϊόντα. Θα βοηθήσει στην ανακούφιση από την ξηρότητα. 

Το «χαζοκούτι»

Η τηλεόραση μας ενημερώνει, μας διασκεδάζει, μας χαλαρώνει ύστερα από μια κουραστική μέρα, όμως έχει αποδειχθεί ότι πολλές ώρες παρακολούθησης μας γερνούν  και ειδικότερα προκαλούν οφθαλμογήρανση. Εκτός αυτού, έρευνες έχουν δείξει ότι οι επιπτώσεις της τηλεόρασης στην υγεία μας είναι τόσο μεγάλες, ώστε μπορεί να επηρεάσει ακόμη και το προσδόκιμο ζωής. Πιο συγκεκριμένα, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ διαπίστωσαν ότι για κάθε ώρα που βλέπουμε τηλεόραση η διάρκεια της ζωής μας μειώνεται κατά 22΄. 
Tip: Αποφεύγουμε να ξοδεύουμε περισσότερες από 2 ώρες ημερησίως μπροστά από την οθόνη της τηλεόρασης. 

Οι μεγάλες ποσότητες ζάχαρης 
Η υπερβολική κατανάλωση τροφίμων με ζάχαρη υποκαθιστά την πρόσληψη άλλων τροφών, πιο θρεπτικών, που θα βοηθούσαν στην ενίσχυση της αντιοξειδωτικής ικανότητας των κυττάρων μας και που θα συνέβαλλαν στην αντιγήρανση του οργανισμού μας. Επιπλέον, όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι υψηλά, ενεργοποιείται μια χημική αντίδραση, η γλυκοζυλίωση, η οποία καταστρέφει τις δύο κυριότερες πρωτεΐνες του δέρματος, το κολλαγόνο και την ελαστίνη, που διατηρούν το δέρμα σφριγηλό και ελαστικό. 
Tip: Επειδή η ζάχαρη «κρύβεται» σε πολλές τροφές και ροφήματα, συστήνεται να περιορίσουμε όχι μόνο τα γλυκά, αλλά και τους λευκούς υδατάνθρακες (π.χ. το ψωμί), καθώς και τους πολλούς χυμούς φρούτων και τα αναψυκτικά. Η Αμερικανική Καρδιολογική Ένωση συστήνει τα πρόσθετα σάκχαρα στη διατροφή μας να μην ξεπερνούν τις 100 θερμίδες την ημέρα για τις γυναίκες και τις 150 θερμίδες για τους άνδρες. Στο πλαίσιο αυτό, μπορούμε να αντικαθιστούμε ορισμένες «κανονικές» επιλογές με αντίστοιχες light σε ζάχαρη.

Η εξουθενωτική γυμναστική
Δύο από τα αναγνωρισμένα οφέλη της άσκησης είναι ότι εμποδίζει την πρόωρη γήρανση και, λόγω του ότι αυξάνει τη ροή του αίματος στο δέρμα, βοηθά την επιδερμίδα μας να έχει φωτεινή και νεανική όψη. Ωστόσο, δεν πρέπει να το παρακάνουμε, επειδή μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική καύση λίπους, παράγοντας ανασταλτικός για την υγεία του δέρματος. Όταν χάνουμε λίπος από το σώμα, ταυτόχρονα χάνουμε και πολύτιμα λιπίδια από τα κύτταρα της επιδερμίδας του προσώπου μας. 
Tip: Οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα και αν επιλέξουμε να κάνουμε, θα πρέπει να είναι ήπιας μορφής. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αρκεί η γυμναστική 3-4 φορές την εβδομάδα. 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ δρ. ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, δερματολόγο-αφροδισιολόγο, τον κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΣΠΑΝΤΙΔΕΑ, παθολόγο, κλινικό φαρμακολόγο, διδάκτορα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και την κ. ΚΩΣΤΑΛΕΝΙΑ ΚΑΛΛΙΑΝΙΩΤΗ, κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο.