Τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, που μπορούν να αναγνωρίζουν τα θέλω, τα πιστεύω και τα συναισθήματα των γύρω τους φαίνεται να είναι πιο δημοφιλή στο σχολείο από τους συμμαθητές τους, που δεν διαθέτουν αυτήν την κοινωνική ικανότητα.
Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξε μεταανάλυση από την Αυστραλία, την οποία πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Queensland και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Child Development». Συνολικά οι μελέτες περιλάμβαναν 2.096 παιδιά, ηλικίας 2-10 ετών από την Ασία, την Αυστραλία, την Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική, τα οποία ανήκαν κυρίως στην μεσαία τάξη.
Η ικανότητα να καταλαβαίνουμε τι σκέφτονται και αισθάνονται οι άλλοι άνθρωποι παίζει σημαντικό ρόλο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και μας βοηθά να κατανοούμε σύνθετες κοινωνικές καταστάσεις, όπως για παράδειγμα ο σαρκασμός και η προδοσία. Αν και επιμέρους μελέτες έχουν δείξει μία σχέση μεταξύ της ικανότητας αυτής και της δημοτικότητας, η συγκεκριμένη μεταανάλυση, που εξέτασε τα ευρήματα πολλών μελετών, αυξάνει περισσότερο την εμπιστοσύνη μας στην ύπαρξη της σχέσης αυτής.
Όπως δήλωσε η Virginia Slaughter, πρόεδρος του τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου, που ηγήθηκε της έρευνας, «η μελέτη μας δείχνει ότι η κατανόηση των γύρω μας μπορεί να διευκολύνει το είδος των αλληλεπιδράσεων, που βοηθούν τα παιδιά να γίνουν ή να παραμείνουν δημοφιλή».